poota píše:
Akordův výrok: klasické spalovací 2takty nemají perspektivu, bych si dovolil opravit na: dosavadní spalovací 2takty nemají perspektivu.
dle mne je ten výrok v pořádku, každý z nás pochopil že se jedná o ty zastaralé dvoutakty.. možná by dvoutatkt mohl být dobrý velká jednoduchost, jen nesmí mít olej v palivu, to je pro mne neprijatelný a zase jak psal Akord chybí doby na vypláchnutí a myslím že to bude chybět vždy.. vždy část směsy projde do výfuku a část splain zůstane v motoru.. možná by to šlo vyřešit ale obávám se že to už v tom případě nebude ten krásný a jednoduchý dvoutakt..
S pozdravem
Dvell
"Dneska už nikdo nechodí s písničkou do boje a nezpívá když umírá, ptám se Vás čím to je? Možná že sme se konečně sami sebe zeptali, při tom šílenství, v té bolesti, proč vůbec sme kdy zpívali..."
V souvislosti s http://auto.idnes.cz/dvoutaktnim-motore ... aktual_vok me napadla jedna zajimavá varianta.. Objem kliky uzavřený- olejová lázeň, výfuk by byl vyveden výfukovým kanálem který by se otvýral pohybem pístu pár milimetrů před dosažením dolní úvrati, v hlavě ventil otevýrající se vnějším tlakem, plnění turbem hnaným z energie spalin, přímí vstřik paliva - rostliný olej - diesel, takto by to dle mně mohlo pěkně fungovat:-) výfukový kanály by mohly být dva nebo tři aby spaliny co nejrychleji opustili prostor.. mezi turbem a motorem malý vzdušník aby na turbu prudce nekolísal tlak..
To je moje vize moderního dvoutaktu:-)
S pozdravem
Dvell
"Dneska už nikdo nechodí s písničkou do boje a nezpívá když umírá, ptám se Vás čím to je? Možná že sme se konečně sami sebe zeptali, při tom šílenství, v té bolesti, proč vůbec sme kdy zpívali..."
V krátkosti napíšu, že 2takt rešící své problémy existencí smesi v klikové skríni je nanic kompromis. Pri velkých výkonech existuje taky více alternativ. Když 2takt, tak ne s prepouštecími kanály a objemem klikové skríne značne závislými na vyladení pričemž termodynamika jde bokem. Výfuk je taky závislý, v podstate jde více o spalovací rezonanční stroj, než normální spalovací.
Akord píše:Když 2takt, tak ne s prepouštecími kanály a objemem klikové skríne značne závislými na vyladení ..., v podstate jde více o spalovací rezonanční stroj, než normální spalovací.
Zcela souhlasím, bylo by třeba jít cestou odstraňování vad, a ne cestou co nejlevnějších řešení - poota
Musím ponechat otázku nové koncepce 2 taktu těm, kteří to platí a následně použijí do nových aut. V mých skromných možnostech je nanejvýš vstřik do kanálů, popř. vyvedení z kanálů do udělátka, které to něčím obohatí a následné přivedení do válce k následnému stlačení směsi. Při tomto uspořádání bude prostor pod pístem a karter pracovat jako vzduchový kompresor, takže v sání tohoto kompresoru by se měl vyskytovat nějaký přimazávač, protože to předělat na oběhové mazání by bylo pracnější.
Pokud se podaří dodělat, bude to pohánět agregát .
K.
Spalovací motory vůbec, možná jim už zvoní hrana.
S elektřinou je to jinak ..... aspoň podle mýho.
Ano jednou urcite budou vystaveny v muzeu a jejich princip budou znat jen historikove.. a deti se budou bavit tim jak je to genialne jednoduchy.. el.motor je super vec jenze bez kabelu je napajeni problem, pokud by byla moznost menit baterie bylo by to o necem jinem.. kazdych 200km proste zastavit u pumpy a tam by ti naka sikovna roboticka ruka vytahla akumulator z pod auta a dal tam jiný, nabitý.. alr obávám se že toho se jete chvíli nedočkáme jinak pro mne maji spalovaci motory zvlastní kouzlo asi jako jaderný reaktory..
S pozdravem
Dvell
"Dneska už nikdo nechodí s písničkou do boje a nezpívá když umírá, ptám se Vás čím to je? Možná že sme se konečně sami sebe zeptali, při tom šílenství, v té bolesti, proč vůbec sme kdy zpívali..."
Dvell píše:Ano jednou urcite budou vystaveny v muzeu a jejich princip budou znat jen historikove.. a deti se budou bavit tim jak je to genialne jednoduchy.. el.motor je super vec jenze bez kabelu je napajeni problem, pokud by byla moznost menit baterie bylo by to o necem jinem.. kazdych 200km proste zastavit u pumpy a tam by ti naka sikovna roboticka ruka vytahla akumulator z pod auta a dal tam jiný, nabitý.. alr obávám se že toho se jete chvíli nedočkáme jinak pro mne maji spalovaci motory zvlastní kouzlo asi jako jaderný reaktory..
Dvell píše:Ano jednou urcite budou vystaveny v muzeu a jejich princip budou znat jen historikove.. a deti se budou bavit tim jak je to genialne jednoduchy.. el.motor je super vec jenze bez kabelu je napajeni problem, pokud by byla moznost menit baterie bylo by to o necem jinem.. kazdych 200km proste zastavit u pumpy a tam by ti naka sikovna roboticka ruka vytahla akumulator z pod auta a dal tam jiný, nabitý.. alr obávám se že toho se jete chvíli nedočkáme jinak pro mne maji spalovaci motory zvlastní kouzlo asi jako jaderný reaktory..
....indukční dobíjení mám doma v kartáčku na zuby od Braun....kartáček je celý uzavřený...a jen se položí na základnu.....bez drátů a spojovacích kontaktů....někdo by mohl polopaticky...pro červenou karkulku popsat jak to funguje....jestli jdou nabíjet i větší výkony než lechtátko na zuby.....matin11
Tenhle mi nejde Indukcni nabijni, slyšel zajímavé ale drahé no uvidíme kde budou ceny elektroniky a uroven technologii za 10 let..
Jen u Yetiho me prekvapila spotreba http://auto.idnes.cz/motor-1-2-litru-pr ... _testy_fdv ale odhaduju že to bude temi 100kW vykonu přeci jen na tak malej motor je to hodně.. podle jejich testu 10litrů mimo obec je pro nový auto ale vážně hodně..
S podravem
Dvell
"Dneska už nikdo nechodí s písničkou do boje a nezpívá když umírá, ptám se Vás čím to je? Možná že sme se konečně sami sebe zeptali, při tom šílenství, v té bolesti, proč vůbec sme kdy zpívali..."
No jiste ucinnost taky a prave proto vyjde stale ještě levněji nalít do nádže nákej ten uhlovodík a odfrčet..
S pozdravem
Dvell
"Dneska už nikdo nechodí s písničkou do boje a nezpívá když umírá, ptám se Vás čím to je? Možná že sme se konečně sami sebe zeptali, při tom šílenství, v té bolesti, proč vůbec sme kdy zpívali..."
Tak, jak jsou linky podané jde o nesmysly. Nevím o žádném 25procentním limitu prenosu energie jedné indukčnosti do druhé. Pak je trapošina psát cosi o 100procentech.
Ve 2. linku prichází budoucnost proto, že oprášili nejméne 50let starou písničku, kde na indukční prenos jezdily i vozíky, netož nejaké nabíječky. Jenom o tom neblábolil tolik internet, protože neexistoval. Dnešní internetová generace málo čte a objevuje objevené. Každý zná video, je tam dokonce rotující trafo, které prenáší výkon k zápisovým hlavám, nebo výkon čtecích posílá do zesilovače. Vše se značnou účinností, jinak by to video nejelo. Je to více jak 20let stará písnička, a to pri šírce pásma nekolik MHz. Tak ať nemachrujou s nabíječkama, co ruší zbytečne okolí v dusledku značného magnetického rozptylového toku. (To je už zarušeno stejne tak, že je to prakticky jedno). Každý dnes musí hulákat, aby prodal...
Dvoutakty opravdu nemají budoucnost. Přesně až na jeden. Je to dvoudobý diesel s atmosferickým i nuceným plněním. O benzínu nelze polemizovat. Evropská technologická škola dostává řádně nafrak od rýžožroutů z korei. Jejich poslední majsterštyk kia soul s šestnáctkou dieselem od výroby naladěný na 108 kw ukázal při homologačních zkouškách 128kw výkonu .......Žadný filtr pevných částic, žádnné biturbo.....
Kdyby mercedes nepřišel se svým 250 cdi, tak jsem myslel, že chcípl pes.
I když se vw se svým railem bude cachat hoodně hlasitě,tak žádný sukces to nebude.V dnešní době šetření si může auto na benzín koupit poeta, ten co málo jezdí a nebo fanda.
stejně mám pocit, že nás ti řýžožrouti brzo převálcujou a budou se u toho klanět.