Stránka 9 z 72
Akord
Napsal: stř 04 lis 2009 5:30
od buky
Akord píše:buky píše:Příklad z praxe: Velká parní lokomotiva - zdroj energie uhlí a kyslík. Procesem hoření proměníme energii na teplo a světlo, teplo promění vodu na páru a ta tlačí silou na píst a koná práci, čím lokomotiva dosáhne rychlosti např. 50km/h. A teť rázem odpojím od podvozku lokomotivy ohniště i kotel z párou čím demonstruji okamžitou strátu energie i síly. Bude schopna takáto lokomotiva která má zotrvační pohyb konat práci? Určitě ano. Tímto spochybňuju obecně uznávané definice.
Najprv spochybňuj svoje definície, až potom definície iných. Okrem toho si žiadne ešte nenapísal a to riadne motáš. Veď Ty hádam nevieš, na čo sa použije práca parného stroja v lokomotíve. Pripomeniem, pre jednoduchosť berme iba prípad po rovine.
1. Na zrýchlenie.
2. Na prekonanie valivého odporu.
No a tá Tvoja schopnosť lokomotívy konať prácu zotrvačnosťou, je tá istá práca, ktorá bola do zotrvačnosti uložená parným strojom v procese podľa bodu 1. pri jej zrýchlení. Ide teda o energiu naakumulovanú do zotrvačnosti.
Lokomotíva pri pohybe bez trenia tiež, žiadnu silu ani energiu ani kotol nepotrebuje, zase to mútiš, a nenapíšeš, na čo potrebuješ v lokomotíve tú silu. Rozbehnutá lokomotíva príliš kinetickú energiu nestratí, ak stratí po ceste svoj kotol. Miešaš dokopy pohybovú energiu celej lokomotívy s energiou pary v kotli, ktorá sa ešte na prácu nepremenila.
Toto je obecne prijatá definícia a ja tvrdím že to tak nie je.
Energia v tomto prípade uhlie a kyslík sa minie na prácu. Ak má lokomotíva zotrvačný pohyb, tak koná prácu, ale po kratšej dráhe čiže za kratší čas a preto zastane. Ak by tam nebolo trenie, tak by lokomotíva v zotrvačnom pohybe nekonala prácu a preto by nezastala.
Ak bude dochádzať k nepretržitej premene energie (uhlie, kyslík) na teplo, tak bude dochádzať aj k nepretržitej práci, čiže za neobmedzený čas.
Akord dokážeš oddeliť môj model od tvojho?
Miešaš to dokopy práve ty. Zopakujem ENERGIA je v tomto prípade kyslík a uhlie, ktoré zaniknú v nezvratnom procese horenia. Premenou tejto energie (horenie) získame silu v podobe pary, ktorá je schopná konať prácu a teda dostať lokomotívu do zrýchlenia čím následne môže vzniknú aj zotrvačný pohyb. Ak dôjde energia - uhlie alebo nebodaj kyslík tak je aj koniec nepretržitej práci a lokomotíva zastane v zotrvačnom pohybe.
To znamená že nejde o žiadnu NAAKUMULOVANÚ ENERGIU do zotrvačnosti. Proste energia zanikne v nezvratnom procese horenia a preto sa nemôže premieňať ani prelievať na inú energiu alebo prácu.
Re: Akord
Napsal: stř 04 lis 2009 8:52
od martin11
buky píše:Akord píše:buky píše:Příklad z praxe: Velká parní lokomotiva - zdroj energie uhlí a kyslík. Procesem hoření proměníme energii na teplo a světlo, teplo promění vodu na páru a ta tlačí silou na píst a koná práci, čím lokomotiva dosáhne rychlosti např. 50km/h. A teť rázem odpojím od podvozku lokomotivy ohniště i kotel z párou čím demonstruji okamžitou strátu energie i síly. Bude schopna takáto lokomotiva která má zotrvační pohyb konat práci? Určitě ano. Tímto spochybňuju obecně uznávané definice.
Najprv spochybňuj svoje definície, až potom definície iných. Okrem toho si žiadne ešte nenapísal a to riadne motáš. Veď Ty hádam nevieš, na čo sa použije práca parného stroja v lokomotíve. Pripomeniem, pre jednoduchosť berme iba prípad po rovine.
1. Na zrýchlenie.
2. Na prekonanie valivého odporu.
No a tá Tvoja schopnosť lokomotívy konať prácu zotrvačnosťou, je tá istá práca, ktorá bola do zotrvačnosti uložená parným strojom v procese podľa bodu 1. pri jej zrýchlení. Ide teda o energiu naakumulovanú do zotrvačnosti.
Lokomotíva pri pohybe bez trenia tiež, žiadnu silu ani energiu ani kotol nepotrebuje, zase to mútiš, a nenapíšeš, na čo potrebuješ v lokomotíve tú silu. Rozbehnutá lokomotíva príliš kinetickú energiu nestratí, ak stratí po ceste svoj kotol. Miešaš dokopy pohybovú energiu celej lokomotívy s energiou pary v kotli, ktorá sa ešte na prácu nepremenila.
Toto je obecne prijatá definícia a ja tvrdím že to tak nie je.
Energia v tomto prípade uhlie a kyslík sa minie na prácu. Ak má lokomotíva zotrvačný pohyb, tak koná prácu, ale po kratšej dráhe čiže za kratší čas a preto zastane. Ak by tam nebolo trenie, tak by lokomotíva v zotrvačnom pohybe nekonala prácu a preto by nezastala.
Ak bude dochádzať k nepretržitej premene energie (uhlie, kyslík) na teplo, tak bude dochádzať aj k nepretržitej práci, čiže za neobmedzený čas.
Akord dokážeš oddeliť môj model od tvojho?
Miešaš to dokopy práve ty. Zopakujem ENERGIA je v tomto prípade kyslík a uhlie, ktoré zaniknú v nezvratnom procese horenia. Premenou tejto energie (horenie) získame silu v podobe pary, ktorá je schopná konať prácu a teda dostať lokomotívu do zrýchlenia čím následne môže vzniknú aj zotrvačný pohyb. Ak dôjde energia - uhlie alebo nebodaj kyslík tak je aj koniec nepretržitej práci a lokomotíva zastane v zotrvačnom pohybe.
To znamená že nejde o žiadnu NAAKUMULOVANÚ ENERGIU do zotrvačnosti. Proste energia zanikne v nezvratnom procese horenia a preto sa nemôže premieňať ani prelievať na inú energiu alebo prácu.
.buky, buky,..hochu hochu.....sleduji diskusi a poučky od Ilema a Akorda, docela dost jsem se poučil a pochopil , co mě nebylo dáno základním vzděláním....ale , když se na konci školení vyjádříš, že energie zanikne v nezvratném procesu hoření....tak nevím nevím.....co stebou chlapče....nepotěšil jste mne....ani já vás nepotěším...jak by řekl kantor prof. Hrbolek....píšu vám nedostatečnou......zdraví a ilemovi a akordovi za nevyčerpatelnou trpělivost děkuje martin11

Re: Akord
Napsal: stř 04 lis 2009 11:02
od buky
martin11 píše:buky píše:Akord píše:Najprv spochybňuj svoje definície, až potom definície iných. Okrem toho si žiadne ešte nenapísal a to riadne motáš. Veď Ty hádam nevieš, na čo sa použije práca parného stroja v lokomotíve. Pripomeniem, pre jednoduchosť berme iba prípad po rovine.
1. Na zrýchlenie.
2. Na prekonanie valivého odporu.
No a tá Tvoja schopnosť lokomotívy konať prácu zotrvačnosťou, je tá istá práca, ktorá bola do zotrvačnosti uložená parným strojom v procese podľa bodu 1. pri jej zrýchlení. Ide teda o energiu naakumulovanú do zotrvačnosti.
Lokomotíva pri pohybe bez trenia tiež, žiadnu silu ani energiu ani kotol nepotrebuje, zase to mútiš, a nenapíšeš, na čo potrebuješ v lokomotíve tú silu. Rozbehnutá lokomotíva príliš kinetickú energiu nestratí, ak stratí po ceste svoj kotol. Miešaš dokopy pohybovú energiu celej lokomotívy s energiou pary v kotli, ktorá sa ešte na prácu nepremenila.
Toto je obecne prijatá definícia a ja tvrdím že to tak nie je.
Energia v tomto prípade uhlie a kyslík sa minie na prácu. Ak má lokomotíva zotrvačný pohyb, tak koná prácu, ale po kratšej dráhe čiže za kratší čas a preto zastane. Ak by tam nebolo trenie, tak by lokomotíva v zotrvačnom pohybe nekonala prácu a preto by nezastala.
Ak bude dochádzať k nepretržitej premene energie (uhlie, kyslík) na teplo, tak bude dochádzať aj k nepretržitej práci, čiže za neobmedzený čas.
Akord dokážeš oddeliť môj model od tvojho?
Miešaš to dokopy práve ty. Zopakujem ENERGIA je v tomto prípade kyslík a uhlie, ktoré zaniknú v nezvratnom procese horenia. Premenou tejto energie (horenie) získame silu v podobe pary, ktorá je schopná konať prácu a teda dostať lokomotívu do zrýchlenia čím následne môže vzniknú aj zotrvačný pohyb. Ak dôjde energia - uhlie alebo nebodaj kyslík tak je aj koniec nepretržitej práci a lokomotíva zastane v zotrvačnom pohybe.
To znamená že nejde o žiadnu NAAKUMULOVANÚ ENERGIU do zotrvačnosti. Proste energia zanikne v nezvratnom procese horenia a preto sa nemôže premieňať ani prelievať na inú energiu alebo prácu.
.buky, buky,..hochu hochu.....sleduji diskusi a poučky od Ilema a Akorda, docela dost jsem se poučil a pochopil , co mě nebylo dáno základním vzděláním....ale , když se na konci školení vyjádříš, že energie zanikne v nezvratném procesu hoření....tak nevím nevím.....co stebou chlapče....nepotěšil jste mne....ani já vás nepotěším...jak by řekl kantor prof. Hrbolek....píšu vám nedostatečnou......zdraví a ilemovi a akordovi za nevyčerpatelnou trpělivost děkuje martin11

Martine, život je boj a život bez boje strácí pro mňe smysl. Co se týče stavění prostudoval jsem i tvůj pístový mag. motor. Klobouk dolu martine, v tomto ohledu si pro mně vzorem. Divím se že se označuješ za karkulku červenou, nemáš se proč červenat.
Oceňuješ Akordovu a Ilemovu trpělivost, já taky ale je to nic proti tomu jakou měli se mnou trpělivost Tyso, Robopol i Akord. To byl názeř ! a hodně jsem sa tam naučil ohledem základům fyziky viz.
http://www.post.sk/forum/ - fyzika. Ale víš jak spoznáš že máš pravdu? Přestanou se vyjadřovat k dané problematice, dělá se im nevolno a to je pro mně dobré znamení. Ale i přes moji nevědomost si ich ctím a teť to myslím upřimně a bez ironie.
A teť neco pro Akorda, ilema a ostatních.
Společne vidíme vlakovou soupravu která jede po kolejích setrvačním pohybem. Akord řekne: to je ale naakumulovaná energie! A já řeknu: to je ale práce!
Akord říká že postupně mine (promění) svou kinetickou energii na práci až vlak zastane. I napriek tomu že nedokáže dokázat vpraxi přítomnost energie v tom vlaku a ani jeho proměnu v práci. Dokážeme akorát změřit jakou silou dokáže vlak působit a za jaký čas = práce.
...veřejně...jen pro BUKY...
Napsal: stř 04 lis 2009 11:48
od martin11
....já jsem výtvarník.....veškerá technika mě teče mezi prsty, neumím spočítat obvod kruhu...

...na to mám lidi....ale když po 14 ti dnech vysvětlování napíšeš, že se energie vypřila...či jak jśi to nazval....to už je moc i na mě....zcela chápu kam míříš...ale s některými veličinami, nebo jak to nazvat....nic neuděláš....prostě ....energie je nezničitelná.....

...prostě s tím nic neuděláš....a jak psal Ilem...energie má nejrůznější formy....a to o co se snažime...kdokoli jakkoli a kdekoli....a to v celém vesmíru...je jen jakákoli přeměna....
....jo a dík za pochvalu....těší mě , že mě nepřibíjíš na pranýř...i když...ten MM je nesmysl...to že to dělám souvisí s mým životním stylem....
....tak se na mě nezlob..za tu energii..s pozdravem...energie je nezničitelná...zdraví martin11

Re: Akord
Napsal: stř 04 lis 2009 18:42
od Akord
buky píše:1. Ale víš jak spoznáš že máš pravdu? Přestanou se vyjadřovat k dané problematice, dělá se im nevolno a to je pro mně dobré znamení.
2. Společne vidíme vlakovou soupravu která jede po kolejích setrvačním pohybem. Akord řekne: to je ale naakumulovaná energie! A já řeknu: to je ale práce!
Akord říká že postupně mine (promění) svou kinetickou energii na práci až vlak zastane. I napriek tomu že nedokáže dokázat vpraxi přítomnost energie v tom vlaku a ani jeho proměnu v práci. Dokážeme akorát změřit jakou silou dokáže vlak působit a za jaký čas = práce.
1. To nie je správna filozofia lebo ak Ty pravdu nemáš, a nič neurobíš pre to, aby si sa dostal ďalej, tak len oberáš druhých o čas. To, že sa každý v takom prípade prestane vyjadrovať súvisí iba s tým, že nikto nemá nekonečnú trpezlivosť. Diskutujem iba preto, lebo ma zaujíma, či môže ešte stále ísť o nejakú chybu v pochopení fyzikálnych súvislostí. Predom nevylučujem aj iné teórie, ale na postavenie slušnej teórie treba byť neobyčajne dôsledný, hlavne v používaní a definovaní pojmov, no a to mi u Teba dosť chýba, ak by si hoci aj celú doterajšiu fyziku odmietol. Vtomto smere máš na inú použiteľnú teóriu takmer nulovú šancu.
2. Naakumulovaná energia sa premieňa na prácu na prekonanie valivého trenia. Je úplne jedno, či sa na tú prácu premieňa kinetická energia rozbehnutého telesa, alebo mechanický výkon parného stroja. Môžu sa navzájom dopĺňať v ľubovoľnom pomere. Očakávam pomaly, kedy mi povieš, že som to už konečne pochopil.
Martin 11 - Akord
Napsal: stř 04 lis 2009 19:51
od buky
Martin, na to že sa energie nezachovává ale zaniká a se neproměňují mezi sebou jsem nepřišel za 14 dní ale od zadání první témy: 22 - 02 2009. Aký zdroj energie poháňa vodnú turbínu?
Nakolik mně škola nebavila, tak jsem do této témy vešel bez akýchkoľvek skúseností o fyzike. A napodiv mně to chytlo.
Že MM je nesmysl? nebol by som si až tak istý
Akord už ma to naozaj nebaví vysvetľovať a argumentovať stále do kola, z ohľadom na moje vzdelanie to bol výkon nad moje sily.
Idem resetovať

Re: Martin 11 - Akord
Napsal: stř 04 lis 2009 21:35
od Akord
buky píše:Akord už ma to naozaj nebaví vysvetľovať a argumentovať stále do kola, z ohľadom na moje vzdelanie to bol výkon nad moje sily.
Idem resetovať

Takéto je riziko diskusie.
Re: Ilem
Napsal: stř 04 lis 2009 21:43
od Ilem
buky píše:
Ilem, ano energie resp. její proměna nám dává schopnost dělat práci. Přesne tak, zetrvačností letící těleso má schopnost konat práci a tedy není ani přítomná energie.
Tak na chvilku připustím, že máš pravdu. Mám tedy dotaz. Co tedy dává setrvačností letícímu tělesu schopnost konat práci, když to není jeho energie (kinetická):?:
Re: Martin 11 - Akord
Napsal: stř 04 lis 2009 21:46
od Ilem
buky píše:Aký zdroj energie poháňa vodnú turbínu?
Energie potenciální, česky polohová. Slovensky neviem.
Ilem i ostatní
Napsal: stř 04 lis 2009 22:33
od buky
buky píše:Akord píše:buky píše:Příklad z praxe: Velká parní lokomotiva - zdroj energie uhlí a kyslík. Procesem hoření proměníme energii na teplo a světlo, teplo promění vodu na páru a ta tlačí silou na píst a koná práci, čím lokomotiva dosáhne rychlosti např. 50km/h. A teť rázem odpojím od podvozku lokomotivy ohniště i kotel z párou čím demonstruji okamžitou strátu energie i síly. Bude schopna takáto lokomotiva která má zotrvační pohyb konat práci? Určitě ano. Tímto spochybňuju obecně uznávané definice.
Najprv spochybňuj svoje definície, až potom definície iných. Okrem toho si žiadne ešte nenapísal a to riadne motáš. Veď Ty hádam nevieš, na čo sa použije práca parného stroja v lokomotíve. Pripomeniem, pre jednoduchosť berme iba prípad po rovine.
1. Na zrýchlenie.
2. Na prekonanie valivého odporu.
No a tá Tvoja schopnosť lokomotívy konať prácu zotrvačnosťou, je tá istá práca, ktorá bola do zotrvačnosti uložená parným strojom v procese podľa bodu 1. pri jej zrýchlení. Ide teda o energiu naakumulovanú do zotrvačnosti.
Lokomotíva pri pohybe bez trenia tiež, žiadnu silu ani energiu ani kotol nepotrebuje, zase to mútiš, a nenapíšeš, na čo potrebuješ v lokomotíve tú silu. Rozbehnutá lokomotíva príliš kinetickú energiu nestratí, ak stratí po ceste svoj kotol. Miešaš dokopy pohybovú energiu celej lokomotívy s energiou pary v kotli, ktorá sa ešte na prácu nepremenila.
Toto je obecne prijatá definícia a ja tvrdím že to tak nie je.
Energia v tomto prípade uhlie a kyslík sa minie na prácu. Ak má lokomotíva zotrvačný pohyb, tak koná prácu, ale po kratšej dráhe čiže za kratší čas a preto zastane. Ak by tam nebolo trenie, tak by lokomotíva v zotrvačnom pohybe nekonala prácu a preto by nezastala.
Ak bude dochádzať k nepretržitej premene energie (uhlie, kyslík) na teplo, tak bude dochádzať aj k nepretržitej práci, čiže za neobmedzený čas.
Akord dokážeš oddeliť môj model od tvojho?
Miešaš to dokopy práve ty. Zopakujem ENERGIA je v tomto prípade kyslík a uhlie, ktoré zaniknú v nezvratnom procese horenia. Premenou tejto energie (horenie) získame teplo ktoré premení vodu na paru, táto je schopná konať prácu a teda dostať lokomotívu do zrýchlenia čím následne môže vzniknú aj zotrvačný pohyb. Ak dôjde energia - uhlie alebo nebodaj kyslík tak je aj koniec nepretržitej práci a lokomotíva zastane v zotrvačnom pracovnom pohybe.
To znamená že nejde o žiadnu NAAKUMULOVANÚ ENERGIU do zotrvačnosti. Proste energia zanikne v nezvratnom procese horenia a preto sa nemôže premieňať ani prelievať na inú energiu alebo prácu.
Víte co je pro vás energie? Bůh, je všude okolo nás, už ho stačí jen dokázat

Buky
Napsal: čtv 05 lis 2009 7:28
od Ilem
Nedočkal jsem se odpovědi. Tak znovu:
Co dává setrvačností letícímu tělesu schopnost konat práci, když to není jeho energie?
Bůh je energie
Napsal: čtv 05 lis 2009 8:42
od 1220
Ano s tím lze souhlasit. Pokračuj.
K.
Re: Ilem i ostatní, a znovu
Napsal: čtv 05 lis 2009 9:28
od buky
Model ktorý spochybňuje zákon zachovania energie.
Parný rušeň.
Energia v tomto prípade uhlie a kyslík sa minie na prácu. Ak má rušeň zotrvačný pohyb, tak koná prácu, ale po kratšej dráhe čiže za kratší čas a preto zastane. Ak by tam nebolo trenie, tak by rušeň v zotrvačnom pohybe nekonal prácu a preto by v nekonečnom zotrvačnom pohybe pokračoval .
Ak bude dochádzať k nepretržitej premene energie (uhlie, kyslík) na teplo, tak bude dochádzať aj k nepretržitej práci, čiže za neobmedzený čas.
Zopakujem ENERGIA je v tomto prípade kyslík a uhlie, ktoré zaniknú v nezvratnom procese horenia. Premenou tejto energie (horenie) získame teplo ktoré premení vodu na paru, táto je schopná konať prácu a teda dostať rušeň do zrýchlenia čím následne môže vzniknú aj zotrvačný pohyb. Ak dôjde energia - uhlie alebo nebodaj kyslík tak je aj koniec nepretržitej práci a rušeň zastane v zotrvačnom pracovnom pohybe.
To znamená že nejde o žiadnu NAAKUMULOVANÚ ENERGIU do zotrvačnosti. Proste energia zanikne v nezvratnom procese horenia a preto sa nemôže premieňať ani prelievať na inú energiu alebo prácu.[/quote]
Platí to i pre letiace teleso.
Re: Ilem i ostatní, a znovu
Napsal: čtv 05 lis 2009 10:22
od Tuco
buky píše:...To znamená že nejde o žiadnu NAAKUMULOVANÚ ENERGIU do zotrvačnosti. Proste energia zanikne v nezvratnom procese horenia a preto sa nemôže premieňať ani prelievať na inú energiu alebo prácu.
Platí to i pre letiace teleso.
Promiň, ale zdá se mi, že se teoreticky snažíš vyvrátit to, co bylo miliónkrát ověřeno praxí. To, čemu ty říkáš definice, je totiž popis uskutečněných pozorování. Kdyby to bylo skutečně jinak, jak by se potom mohlo stát, že veškerá zařízení navržená v souladu s a na základě "staré a špatné definice" bez problémů a podle očekávání fungují? Vždyť podle ní jsou programovány i algoritmy různých simulací a modelů, které se rovněž realitě přibližují. Nepřijde ti to divný?
Velmi trefná otázka.
Napsal: čtv 05 lis 2009 11:13
od buky
Tuco píše:buky píše:...To znamená že nejde o žiadnu NAAKUMULOVANÚ ENERGIU do zotrvačnosti. Proste energia zanikne v nezvratnom procese horenia a preto sa nemôže premieňať ani prelievať na inú energiu alebo prácu.
Platí to i pre letiace teleso.
Promiň, ale zdá se mi, že se teoreticky snažíš vyvrátit to, co bylo miliónkrát ověřeno praxí. To, čemu ty říkáš definice, je totiž popis uskutečněných pozorování. Kdyby to bylo skutečně jinak, jak by se potom mohlo stát, že veškerá zařízení navržená v souladu s a na základě "staré a špatné definice" bez problémů a podle očekávání fungují? Vždyť podle ní jsou programovány i algoritmy různých simulací a modelů, které se rovněž realitě přibližují. Nepřijde ti to divný?
Nejsem matematik, ale skus zaměnit W nebo J za N/m.
Teorie je energie a jejich záměna mezi sebou.