


... tento elektrický mini skútr je opatřen stejnosměrným motorem Bosch 24V / výkon 750W, statický odpor cca 1 ohm ... převod na zadní 10" kolo je realizován "natvrdo" bez spojky pomocí ozubeného řemene v poměru cca 7:1 ... maximální rychlost 25 km/h ... váha skútru je 42 kg ... moje váha pak necelej metrák ... kopce, které sjíždím, mají klesání až 25 stupňů (zpátky se pak vracím jinou cestou, tzv. "obloukem"

... rád bych chtěl zkusit využití vlastností "supercapacitoru" neboli česky "superkondenzátoru", který se pro tyto účely hodí asi nejvíce ( http://www.dedalebeda.wz.cz/skola/uploa ... acitor.pdf ) ... přemýšlej jsem o jeho připojení pomocí tyristoru, který by byl "sepnut" (průchozí) v okamžiku brzdění (za předpokladu, že v tu chvíli nebude motor napájen z akumulátoru), popř. při vynucené rekuperaci v okamžiku jízdy z kopce (tlačítkem - rekuperační brzdění) ... ještě nejsem rozhodnut, jak budu řešit vlastní měnič, který bude transformovat náboj z kondenzátoru na dobíjecí napětí akumulátorů ...
... předpokládám úpravu nastavení zadní brzdy na "větší mrtvý chod" (např. na 1/3) + přidání vyhodnocení stisknuté brzdy (např. mikrospínačem, opto, apod.) ...
... napadla mne také úvaha, že asi nejlepší by byla sestava dvou kondenzátorů oddělených měničem .....



... nějaké nápady k realizaci nebo připomínky k předloženým úvahám ?? ... dík ... A(&F) ...

( ... http://www3.fs.cvut.cz/web/fileadmin/do ... 4_RSSS.pdf ... )